Dlhá, Slovensko
August 2018

Po troch mesiacoch hrdenia sa titulom majiteľ motokáry a trojtýždňovej pauzy od celkovo prvého preteku, nekonečného množstva výhovoriek prečo sa nezúčastniť na Slovenskom kartingovom pohári (ďalej, SLOKAP) som sa tejto výzve postavil a dorazil do areálu motokár v Dlhej neďaleko od Trnavy.

NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM
(Foto: Lukáš Toth)

Dorazili sme do areálu deň vopred (v piatok), v neskoršie poobedie. Nezastihlo nás ideálne počasie a keď k tomu pripočítam dilemy kde postaviť stan, ako ho postaviť, kde sa zaregistrovať a kedy vlastne smiem ísť na trať, tak mi výjde, že som v ten deň vlastne nič produktívne pre pretek neurobil. Problém spočíval v tom, že raz poprchávalo, o 5 minút už lialo, následne vyšlo slnko a takto sa so mnou počasie zahrávalo. Vzhľadom na pokročilejší čas som ani len na chvíľu neuvažoval o kompletnom prezutí sád gúm zo sucha na mokro, keďže potrebné náradie ani skúsenosti neboli. Problém nájsť ich u Zola Drugdu (pozdravujem) nie je problém, ale bolo by to na dlhšie. Do toho sa ešte pridal organizátorsky (pre mňa) neprehľadný oznam, kedy sa bude jazdiť doprovodná malá súťaž mechanikov v pretekaní sa na motokárach z požičovne a rázom vyšlo, že som sa na trati objavil dokopy možno na 10 minút. Neostávalo nič iné než motokáru očistiť, stan zaistiť a vybrať sa na hotel. Nasledujúce ráno situácia s počasím vyzerala veľmi podobne, alebo mám skôr pocit zhoršila. Nebol to síce lejak v sprievode krupobitia, ale plynulý dážď, no i tak ma to mierne znepokojovalo. Prezuli sme káru do mokra, priučili sa základom o prezutí a hor sa na trať. Bola to moja prvá skúsenosť vôbec jazdiť s týmto typom motokáry na mokrej trati a môžem povedať, je to zábavno-bláznivé! Stačil malý silnejší impulz na plynový pedál a obratom som sa nechtiac učil robiť hodiny (pretáčavý šmyk s otočením sa o 360°). Keďže nás tam rozhodne nebolo málo a kategórií sa tým pádom vytvorilo v slušnom počte (každá kategória mala 15 min. na tréning), tak som stihol odjazdiť jeden voľný tréning, nakoľko ten prvý som stratil prezúvaním gúm a zmenou nastavení. Pomaly a isto som sa blížil ku kvalifikácii, no pred ňou ma ešte čakala obedňajšia prestávka a rozprava, kde nás organizátor uvítal, upozornil na niektoré body pravidiel a pripomenul, že sme tam hlavne kvôli zábave. Aj keď sa mi jazda za mokra vo výsledku páčila, stále som dúfal v pretek na suchu, pretože som nechcel byť ten, kto urobí zlý pohyb na základe neskúseného odhadu jazdenia s motokárou (tobôž za mokra) a tým spôsobí nejakú kolíziu.

NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM
(Foto: Lukáš Toth)

Želanie sa mi splnilo a medzi tréningom a kvalifikáciou sa začalo vyjasňovať, trať pomaly osýchala a ja som sa mohol sústrediť na to jediné - dostať zo seba maximum. Výsledok nepôsobil, že by som ho zo seba dostal, pretože som skončil na 11. mieste z celkovo štrnástich jazdcov, ak berieme v úvahu spojené triedy KZ Junior + KZ Masters, so stratou 2.249s na prvého. Vo svojej triede, KZ Junior, som skončil na 8. mieste z celkovo deviatich jazdcov. Stále to mohlo skončiť horšie. Po ustálení stresu z predstavy ostrých jázd za mokra, prišla druhá rana pod pás a to vedomie, že absolvujem svoj prvý štart v rámci SLOKAP-u a zároveň prvý krát štart z miesta. Túto techniku štartu som si párkrát vyskúšal na T1 Ringu vo Vechci a tiež počas tréningu resp. v poslednom kole v kvalifikácii, kedy už je povinnosť zísť do boxov, no aj tak mi to stále robilo obrovské problémy.

NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM
(Foto: Lukáš Toth)

Návod na to, ako to úspešne vykonať, bol relatívne jednoduchý. Otáčky na hodnote 14 000 otáčok za minútu, zaradený prvý rýchlostný stupeň, spolu s držaním spojky, postupné uvoľnenie spojky a triafanie ideálneho záberu spojky verzus nulová pretáčavosť zadných kolies. No, nedopadlo to vždy úplne podľa predstáv, je to vec, ktorá mi ostáva v mojom ,,ToDo“ liste vysoko hore v prioritách, čo je treba na sebe vylepšiť. Prvá finálová, resp. meraná jazda sa jazdila v celkovom počte trinástich kôl a bola minimálne u nás, pomerne na chvoste štartovacieho poľa, ustálená. Skončil som na 11. mieste (7. miesto v rámci svojej kategórie KZ Junior), z ktorého som aj štartoval. Celková masívna strata na prvého bola v hodnote 45,637s a moje najrýchlejšie kolo malo hodnotu 50,444s. Druhá finálová jazda už bola o niečom inom. My poslední traja sme sa neustále bili o svoje pozície a z pohľadu divákov sme boli (údajne) najzaujímavejšou časťou poľa, keďže sme zvádzali neustále boje oproti zvyšku, ktorý sa viac-menej roztiahol a držal si formáciu. Bohužiaľ, výsledok tejto jazdy nebol pre mňa tak priaznivý a musel som sa skloniť v našej bitke. Tak mi patrilo 13. miesto, 9. miesto v rámci KZ Junior kategórie. Strata na prvého sa tentokrát ešte natiahla oproti prvej jazde o necelé dve sekundy v hodnote 47,010s, avšak zaznamenal som o niečo rýchlejšie (moje najrýchlejšie) kolo s hodnotou 49,974s. Celkovo som sa tak umiestnil na 13. mieste zo štrnástich jazdcov a vo svojej kategórii KZ Junior to znamenalo 8. miesto z deviatich. Chcem sa poďakovať svojmu „osobnému“ mechanikovi Dávidovi Balickému, ktorý mi obrovsky pomáha a zúčastňuje sa spolu so mnou všetkých mojich pretekov. Ďakujem ti!

NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM
NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM
NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM
(Foto: Lukáš Toth)

Sociálne siete

Sleduj, zdieľaj, odoberaj a rozdávaj ,,lajky'' prostredníctvom sociálnych sietí. Som vďačný za každý druh podpory čo môže predstavovať i obyčajný klik na ,,páči sa mi to'' na moju fotku/príspevok a tým mi dať najavo, že veci robím správne a držíte mi palce. Ďakujem!

Pri prevádzkovaní internetovej prezentácie mi pomáhajú súbory cookie. Ďaľším prehliadaním vyjadrujete súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácii. Súhlasím