RabócsiRing, Maďarsko
August 2018

Po niekoľkých mesiacoch trénovania vo Vechci na T1 Ringu, poznávania motokár a skvelých ľudí, som sa ocitol na svojom historicky prvom preteku v susednom Maďarsku na okruhu RabócsiRing. Samotný okruh sa nachádza neďaleko obľúbenej Nyíregyházi a pre východniarov ideálne druhé miesto po Vechci, kam sa ísť vyblázniť s motokárami.

Toto miesto ponúka viacero iných súťaží, zatiaľčo karting je viac-menej v rannej fáze a tomu odpovedá i úroveň pravidiel. Tie sú oveľa voľnejšie oproti napr. Slovenskému kartingovému poháru (ďalej, SLOKAP), nakoľko sa to považuje skôr za pretek z čírej zábavy, no aj napriek tomu sa pretek organizuje niekoľkokrát ročne (pre rok 2019 je vyhlásených celkovo 9 pretekov) a vyhodnocuje sa, samozrejme, celkové vyhodnotenie. Prakticky je dovolené čokoľvek v zmysle úprav motora a iných nastavení, zvolených typov sád gúm, celková váha jazdca s motokárou a pod.. Pretekári sú rozdelení do kategórií v podstate podľa výkonu, a na základe toho spadám do kategórie ,,shifters“ tzv. radičiek, čiže motokára, ktorá umožňuje radiť prevodové rýchlosti. Okruh je veľmi široký a rýchly, čím sa stal jeden z mojich obľúbených, pretože umožňuje mnoho jazdeckých stôp, či možností pre obehnutie súpera.

NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM

Po poobedňajšom piatkovom tréningu som nasledujúce ráno podstúpil registráciu, kde sa mi nepodarilo uchmatnúť moje obľúbené číslo 9 a tak som siahol po sedmičke - po vzore Kimiho Räikkönena. Pretek sa začal voľnými tréningami nasledovanými dvoma kvalifikačnými pokusmi. Po dvoch kvalifikáciách som sa umiestnil na treťom mieste a pomaly som si začal uvedomovať, že je predo mnou čochvíľa prvý kartingový pretek v mojom živote.


Oproti SLOKAP-u sa na RabócsiRingu jazdí letmý štart namiesto štartu z miesta. To znamená, že sa odjazdí pred samotným pretekom prvé zahrievacie kolo, následne formovacie a priamo z neho po odmávaní vlajky sa pretek začína. Bohužiaľ, tento moment sa mi vôbec nepodaril správne odchytiť a zostal som visieť dlho na tej istej zaradenej rýchlosti, stratil výkon a prepadol sa o dva miesta nižšie v poli. V priebehu preteku sa mi podarilo prepracovať sa po chybe súpera na 4. miesto a takto som došiel i do cieľa prvej meranej jazdy. Do druhého kola som teda vyštartoval zo štvrtého miesta, čo je tiež iné než u SLOKAP-u, nakoľko sa tam obe finálové jazdy štartujú z pozície vybojovanej v kvalifikácii.

Druhý štart už bol o niečo málo lepší, ale znovu to bolo v znamení neskorej reakcie. Avšak pre tentokrát to stačilo na udržanie si pozície a následne po drobnej chybe súpera na výjazde som sa posunul na tretie miesto, ktoré som si udržal až do cieľa. Mal som obrovskú radosť z predchádzajúceho ako i tohto výsledku a do poslednej chvíle som nevedel ako obstojím vo finálnom umiestnení. Nakoniec sa mi ušlo celkovo štvrté miesto, pretože som mal rovnaký počet bodov za obe jazdy a tak rozhodol lepší kvalifikačný čas v prospech súpera. Gratulujem víťazovi a taktiež ostatným, som veľmi rád, že sme sa takto skvelo ponaháňali, zažili mnoho zaujímavých chvíľ s partiou bez, ktorej si prakticky neviem predstaviť účasť na týchto pretekoch, tréningoch a pretekoch v SLOKAP-e. Vďaka Vám chalani!

NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM
NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM
NAČÍTAVAM NAČÍTAVAM

Sociálne siete

Sleduj, zdieľaj, odoberaj a rozdávaj ,,lajky'' prostredníctvom sociálnych sietí. Som vďačný za každý druh podpory čo môže predstavovať i obyčajný klik na ,,páči sa mi to'' na moju fotku/príspevok a tým mi dať najavo, že veci robím správne a držíte mi palce. Ďakujem!

Pri prevádzkovaní internetovej prezentácie mi pomáhajú súbory cookie. Ďaľším prehliadaním vyjadrujete súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácii. Súhlasím